همینه که هست...

همینه که هست...

نفس های عمیقِ یک مغزِ پوک •_•
همینه که هست...

همینه که هست...

نفس های عمیقِ یک مغزِ پوک •_•

معذلی به نام دختر ایرانی بودن

حالا ما دیکتاتور مملکت رو کنار بزنیم، بعدش با دیکتاتور تو خونه چیکار کنیم؟!

از دغدغه های هر دختر ایرانی :)

نظرات 4 + ارسال نظر
بهزاد سه‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1401 ساعت 22:01

خداییش پدر تو خیلی خوبه
من با این‌ه پسرم هنوزم از بابام میترسم

دادا نسل شما دوز سازگاریش بیشتره؛ آبجی منم همیشه راحت‌تر با بابام و افکارش کنار میومد
ولی خدایی من هر چی بیشتر دارم وارد دنیای آدم بزرگا میشم، بیشتر توی کتم نمیره این حجم از تعیین تکلیف کردن

مجمع الجزایر گالاپاگوس پنج‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1401 ساعت 10:50

پسر بودن خیلی سخت تره .
اینکه تو این مملکت درس بخونی بری دانشگاه و بعد دانشگاه بری سربازی و از بد حادثه بیفتی مرز و تو درگیری با اشرار کشته بشی و تمام ارزوهات دود بشه بره هوا به غایت از چیزی که شما گفتی سخت تره .
میدونی چند تا پسر شاخ شمشاد همین سناریو براشون پیش اومده اونم زمانی که شما سرگرم مبارزه با دیکتاتور تو خونه تون بودی ؟!!

وات د هل؟!
من الان توی پستم گفتم پسرا خوشبختن؟!
چرا به خودت میگیری بابا؟!
سوای این دو سال سربازی مسخره، هیچ چیز سخت‌تری برای پسرا وجود نداره...جو نده بابا
بیا دو روز جای یه دختر زندگی کن ببینم نظرت چیه؟!
اگه شما دو سال دهنتون سرویسه، ما کل عمرمون دهنمون سرویسه!

مجمع الجزایر گالاپاگوس پنج‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1401 ساعت 20:23

فکر نکنم چیزی بالاتر از جون واسه ادما مهم باشه .
میدونی صبح با سه نفر از دوستات تو پادگان صبحونه بخوری اما دو نفرشون موقع شام کشته شده باشن ینی چی؟
میدونی وقتی بخاطر نرفتن به سربازی نتونی مثل یه شهروند عادی زندگی کنی یعنی چی؟
نتونی درس بخونی ، نتونی پاسپورت بگیری ، هیچ جا نتونی استخدام بشی ؟!
اینا از نظر شما چیزی نیست .
اون موقع که شما با پول پاپا در حال کاشت ناخونی ، یه عده پسر بدبخت صرفا بخاطر اینکه یه دول دو تا تخم بیشتر از شما دارن هر شب لب مرز صد بار میمیرن و زنده میشن ؟
از نظر شما یه روسری سر کردن و دو تا تشر از سمت پدر و مادر کی ر غول شکوندنه معلومه درک اینجور مسائل برات سخته.

ببین تو سربازی رفتی؟!
اصن بعید میدونم رفته باشی...داری از سربازی ای حرف میزنی که توی ۸ سال دفاع مقدس بوده!
والا که توی سربازی چنین کشت و کشتاری نیست!
بعدشم بعد ازین دو سال سربازی این مشکلاتی که میگی نیست!
من خودم همیشه مخالف سربازی اجباری بودم و حتی یه دورانی که براش کارزار راه انداخته بودن، همه رو تشویق میکردم برن امضا کنن تا مجلس طرح سربازی اختیاری رو تصویب کنه! -__-
بعدشم راجب قضاوت مسخره‌ت که فک میکنی همه ی دخترا دارن با پول پاپا عشق و حال میکنن، واقعا برات متاسفم!
اگه مخاطب وبلاگ من بودی، میدونستی که همیشه مستقل رفتار کردم توی زندگیم و زحمت کشیدم تا روی پای خودم وایسم!
حتی مثالی که زدی، در مورد من صدق نمیکنه چون تا به حال تو عمرم یه بارم ناخن نکاشتم :)
و بله روسری سر کردن و تشر پدر و مادری که دست نشانده ی همین نظام هستن و حالا بعد از عمر طرز فکر غلط فهمیدن که با یه مشت سنت غلط، ریدن به زندگی خودشون و بچه هاشون، برام سخته!
من یک بار زندگی میکنم و نمیخوام اینجوری بگذره
ببین تو افکارت تو سری خورد بودنه! همونطور که به کسب و کارای ضعیف بعد از کرونا قانع بودی و معتقدی خیزشی که الان پیش اومده چرته و همچنین اینکه معتقدی این روسری سر کردن و آقا بالا سر داشتن چیز مهمی نیست، همه نشون میده که تو ذهنت فرهنگ غلطی به اسم قناعت ریشه کرده
و در آخر میخوام بهت بگم این مدل گفتگو که مدام دنبال یه چیز سوای بحث باشی و بخوای باهاش مخالفت خودت رو نشون بدی، بسیار بچگانست
من توی این پست نه کاری به زندگی پسرا دارم و نه معقوله ی سربازی که الان خودمم ۵ ماهه دوست پسرم سربازه و بابتش اذیت هستیم! اما تو اومدی قفلی زدی که ما پسرا بدبختتریم! اوکی شما بدبخت دو عالمید! :)ببین تو سربازی رفتی؟!
اصن بعید میدونم رفته باشی...داری از سربازی ای حرف میزنی که توی ۸ سال دفاع مقدس بوده!
والا که توی سربازی چنین کشت و کشتاری نیست!
بعدشم بعد ازین دو سال سربازی این مشکلاتی که میگی نیست!
من خودم همیشه مخالف سربازی اجباری بودم و حتی یه دورانی که براش کارزار راه انداخته بودن، همه رو تشویق میکردم برن امضا کنن تا مجلس طرح سربازی اختیاری رو تصویب کنه! -__-
بعدشم راجب قضاوت مسخره‌ت که فک میکنی همه ی دخترا دارن با پول پاپا عشق و حال میکنن، واقعا برات متاسفم!
اگه مخاطب وبلاگ من بودی، میدونستی که همیشه مستقل رفتار کردم توی زندگیم و زحمت کشیدم تا روی پای خودم وایسم!
حتی مثالی که زدی، در مورد من صدق نمیکنه چون تا به حال تو عمرم یه بارم ناخن نداشتم :)
و بله روسری سر کردن و تشر پدر و مادری که دست نشانده ی همین نظام هستن و حالا بعد از یه عمر طرز فکر غلط فهمیدن که با یه مشت سنت غلط، ریدن به زندگی خودشون و بچه هاشون، برام سخته!
من یک بار زندگی میکنم و نمیخوام اینجوری بگذره
ببین تو افکارت تو سری خورد بودنه! همونطور که به کسب و کارای ضعیف بعد از کرونا قانع بودی و معتقدی خیزشی که الان پیش اومده چرته و همچنین اینکه معتقدی این روسری سر کردن و آقا بالا سر داشتن چیز مهمی نیست، همه نشون میده که توی ذهنت فرهنگ غلطی به اسم قناعت ریشه کرده
و در نهایت باید بگم که این مدل گفتگو که مدام سعی کنی یه بحثی رو پیش بکشی که توش مخالفتت رو اعلام کنی، به شدت بچگانست! من توی این پست اصلا راجب زندگی پسرا صحبت نکردم اما تو اومدی داری اصرار میکنی که پسرا بدبختترن تا فقط یه مخالفتی کرده باشی در صورتی که صحبت چیز دیگه ای اینجا بود. فقط میتونم بگم اوکی شما بدبختترید! :)

مجمع الجزایر گالاپاگوس جمعه 29 مهر‌ماه سال 1401 ساعت 00:06

من برای همین کسب و کار نصفه نیمه ای که شما میگی خیلی زحمت کشیدم ، چند تا خونواده با هزار امید و ارزو از همین کسب نصفه و نیمه داشتن زندگیشونو میگذروندن .
اگر تونستی از صفر یه همچین کسب و کار نصفه نیمه ای راه بندازی و چند تا از هموطن هاتو راضی نگه داری اونوقت بگو من مستقلم و رو پای خودم واستادم .
سر سفره پدر و مادرت و تو خونه اشون نشستی و دم از استقلال میزنی ؟!!
دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو ؛))
خواستی ببینی سربازی چجوریه برو تو سایت شهدای ناجا و ببین چند تا پسر این بلا سرشون اومده .

هنوز نمی‌فهمم مشکلت الان با من چیه؟!
من الان اومدم گفتم پسرا خوشبختن و دخترا بدبخت؟!
ینی حق ندارم از دغدغه هام توی وبلاگ خصوصی خودم حرف بزنم؟!
مجبوری بیای اینجا رو بخونی؟! خب بهت فشار میاد نخون برادر من!
من از شرایطم راضی نیستم تو رو سننه آخه؟!
مگه الان من اومدم نون تو رو آجر کردم که قفلی زدی رو من؟!
من با ۲۳ سال سن و این مملکت تخمی، تا همینجاشم اومدم واقعا جز دسته ی مستقل ها محسوب میشم!
بیا برو ببین چه بلایی سر هم نسلای من اومده که همینکه یه شغلی داریم از بابامون دیگه پول تو جیبی نمیگیریم همه برامون کف میزنن و میگن دمت گرم
اونوقت که بهت میگم این آخوندا اومدن چپاول کردن، سنگ کسب و کارای نصفه و نیمه و بخور و نمیر رو به سینه میزنی!
خب مشکل ریشه‌ایه، چه میشه کرد الان؟!
اگه دولتی باشه که هم خودش بخوره و هم بذاره مردم بخورن بده؟!
اگه دولتی بیاد که انقد به زن به عنوان جنس دوم نگاه نکنه بده؟!
اگه دولتی بیاد که قانون سربازی رو اختیاری کنه بده؟!
ببین تو داری به این یه ماهی که مملکت رفته رو هوا و کارا خوابیده فک میکنی ولی اونی که داره اعتراض میکنه به آینده ی وحشتناکی نگاه میکنه که توش هیچی مشخص نیست و معلوم نیست تا چند سال دیگه چند قلم جنس دیگه قراره از سفره ی مردم حذف بشه
انقد سعی نکن با من کل کل کنی و بخوای توجیهم کنی!
اگه تو الان زحمتت برای کسب و کارت به فنا رفته، همه همینن، اون معترض توی خیابون و اون کارگری که اعتصاب کرده هم همینه، حتی شاید بدتر!
همه خشم داریم، همه ترس داریم، همه نگرانیم
ولی بهتر نیست این روزا هوای روح و روان هم دیگه رو داشته باشیم و نمک روی زخم هم نباشیم؟!
من الان همش دارم بهت میگم والا منم میدونم که پسرا هم بدبختن، والا منم میدونم که اوضاع کار خرابه و در نهایت میخوام بهت بگم که همه ی این جریانات ریشه ایه! تو فک نکن الان که مملکت شلوغ شده کار خراب شده، فک نکن شعارا آبکی هستن و صرفا یه مشت بچه دارن تو خیابون شلوغ میکنن!
هممون درد داریم، هممون خسته‌ایم، هممون خواسته هایی داریم!
از اون بچه ای که داره توی سیستم آموزشی خراب با یه عالمه عقده پرورش پیدا میکنه
تا اون نوجوون افسرده ای که انگیزه و پول ادامه تحصیل نداره
تا اون جوونی که پول و کار نداره زندگی تشکیل بده،
تا اون دختری که یه مشت چارچوب کهنه پا گذاشتن رو خرخره‌اش،
تا اون پسری که دو سال از عمرش رو باید بره نا کجا آباد خدمت کنه و از کار و زندگی بیفته،
تا اون پدر و مادری که ندارن خرج بچه‌شون کنن،
تا اون زن و مرد بازنشسته ای که سفرشون خالی مونده و جلوی نوه‌هاشون شرمنده میشن!
میبینی؟!
چند ساله که حال یه ملت بده و هرروز داره بدتر میشه!
اونوقت تو بیا بگو که بعد کرونا داشتن کسب و کارا درست میشدن!
اقتصاد ما مریضه! ما گیر کردیم وسط دلالی و دنبال سود مفتکی بودن و احتکار!
تا وقتی اصولی برای این چیزا وضع نشه، تو بیا یه استارتاپ مثل آمازون توی ایران راه بنداز! به محض اینکه موفق بشی، سپاه میاد به زور کسب و کارت رو از چنگت درمیاره و تمام! یه برند بی رقیب مثل اسنپ می‌سازه و دیگه راه اندازی کسب و کار هم بی معنی میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد